.. Polska

Setki pluskiew w pociągu … [WIDEO]

Zdarzenie miało miejsce (21 listopada) w pociągu PKP Intercity relacji Poznań – Gdańsk. W trakcie podróży jedna z pasażerek zauważyła dziesiątki owadów między siedzeniami. Okazało się, że to pluskwy.

Pasażerka na swoim facebookowym profilu napisała:

W ostatnią niedziele (21.11.2021r.) jechaliśmy wraz z chłopakiem koleją PKP Intercity. z Poznania do Gdańska. W trakcie podróży na siedzenia zaczęły wychodzić małe, owalne, czerwono-brązowe owady. Jak się potem okazało znajdowały się one dosłownie w każdym łączeniu między fotelami, a także w szczelinach między zagłówkami czy podłokietnikami. Było ich mnóstwo w postaci jaj jak i dorosłych owadów. Dwukrotnie takie owady chodziły również po moim ciele. Jak się niestety okazało- były to PLUSKWY.

Sytuacja została zgłoszona do Pani konduktor, jednakże jej reakcja nie była taka jakiej oczekiwaliśmy. Szanowna Pani po usłyszeniu co znajduje się w przedziale, zapytała czy mam może tego owada przy sobie, żeby pokazać jej, że to faktycznie pluskwa. Po pewnym czasie Pani przyszła do naszego przedziału i potwierdziła, że są to te owady, a na koniec rozmowy dodała, że radzi nam porządnie się otrzepać przed wejściem do domu. Według nas zachowanie ich było z lekka lekceważące. PKP zarzeka się, że każdy przedział i wagon są dezynfekowane podczas całej pandemii, jednak jesteśmy pewni, że nie są one nawet zbyt dokładnie sprzątane, ponieważ gdyby obsługa sprzątająca chciała chociażby odkurzyć brud miedzy siedzeniami, to ktoś zauważyłby, że są to miejsca pełne jaj i owadów. Piszę ten post by nie tylko zwrócić uwagę na problem, ale także by ostrzec przyszłych podróżnych. Jak wiadomo pozbycie się z domu pluskiew jest ogromnym kłopotem. My po części mieliśmy szczęście, że sami je zauważyliśmy, bo mogliśmy zacząć działać już przed samym wejściem do mieszkania i zrobić wszystko by uniknąć w razie wniesienia owadów do domu. Sprawa została zgłoszona do PKP, jak i również do sanepidu.

Naprawdę przestrzegam, sprawdzajcie swoje siedzenia, bo nikomu nie życzę takiej podróży do domu.

WIDEO

Informacja: Pasażerowie mają prawo zgłosić reklamację w terminie nie późniejszym niż przed upływem roku od daty przejazdu. Decyzje w sprawie roszczeń klientów są podejmowane indywidualnie. W przypadku, gdy pasażerowie doznali uszczerbku na zdrowiu, szkoda zostanie zgłoszona do ubezpieczyciela – informuje wiceminister odpowiedzialny za koleje Andrzej Bittel.

Bittel poinformował również, że PKP Intercity „przeprowadziło rozmowy z wykonawcą obligujące do podniesienia jakości świadczonych usług i minimalizacji ryzyka powstania podobnej sytuacji w przyszłości”.

Tekst: Anna Nowak źródło: czytelnik, facebook

Dodaj komentarz