W części 3 sprawozdania z XXIV nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu Gnieźnieńskiego VI kadencji, przedstawiamy wprowadzenie przez przewodniczącego Rady Powiatu Dariusza Pilaka porządku obrad sesji.
Dla przypomnienia: Dariusz Pilak, jest Dyrektorem Miejskiego Ośrodka Kultury w Gnieźnie. Funkcję dyrektora MOK, Dariusz Pilak otrzymał zarządzeniem prezydenta Tomasza Budasza na 7 lat (do maja 2025r.), dochód (brutto) roczny dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury w Gnieźnie Dariusza Pilaka wynosi ……. 155 827,50 zł co stanowi miesięczne wynagrodzenie 12 985,62zł. (oświadczenie majątkowe z 25.04.2019r.). Jak poinformował nas prezydent Gniezna Tomasz Budasz dyrektor MOK Dariusz Pilak zatrudniony jest na podstawie zadaniowego czasu pracy cyt. ” informuję, że pan Dariusz Pilak kierownik Miejskiego Ośrodka Kultury jest zatrudniony i wykonuje swoje obowiązki w zadaniowym czasie pracy. Dla przypomnienia w zadaniowym czasie pracy pracownik pozostaje do dyspozycji pracodawcy lub czas pracy określony jest przez konkretne zadania. W tym przypadku nie prowadzi się ewidencji czasu pracy. informuję, że kierownik jednostki jest zatrudniony i wykonuje swoje obowiązki w zadaniowym czasie pracy.”
Dnia 20 marca 2020r. przewodniczący Dariusz Pilak poinformował radnych, że: „…… sesja dzisiejsza jest wynikiem działania 17 marca 2020 roku do biura rady wpłynął wniosek Zarządu Powiatu z dnia 16 marca o zwołanie nadzwyczajnej sesji ……….. czy ktoś z państwa zgłasza zmiany do porządku obrad …….. ja tylko przypomnę, że wszelkiego rodzaju zmiany muszą być według artykułu 15 ustęp 8 Ustawy o Samorządzie Powiatowym. Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad sesji nadzwyczajnej bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady z tym, że do wprowadzenia tej zmiany i obrad dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy czyli w tym przypadku będę zwracał się do pana starosty jako przewodniczącego zarządu….”
Po tym wyjaśnieniu przewodniczącego Rady Powiatu Dariusza Pilaka kilku wyraźnie wzburzonych punktem 4c radnych prosiło o zdjęcie tego punktu z obrad sesji nadzwyczajnej m.in. radny Leszek Figaj.
Sporny punkt 4c wprowadzony przez starostę Piotra Gruszczyńskiego (cyt. „..ja wprowadziłam ten punkt” ) zawierał jak to wyjaśnił starosta projekt uchwały i dotyczył likwidacji dwóch stanowisk dyrektorskich: „….. zawiera tylko i wyłącznie kwestie organizacyjne związane z likwidacją stanowisk dyrektorów i podłączenia pod dyrektora PCPR tylko i wyłącznie to ……. i tak proszę państwa jeśli ta uchwała bo ja się spodziewam, że ona dzisiaj może nie przejść jeśli ta uchwała nie przejdzie podejmiemy takie działania jakie zarząd w ramach naszych kompetencji żeby przeprowadzić tą optymalizację i ja deklaruję, że ja to przeprowadzę…”
Starosta Piotr Gruszczyński stwierdził również: ” …samorządowcy z Trzemeszna nie mają i nie powinni mieć wpływu na optymalizację kosztów funkcjonowania moich jednostek …”
Kontynuując swoją wypowiedź Piotr Gruszczyński dodał: ” W związku z tym nie widzę najmniejszych podstaw bez względu na wynik dzisiejszego głosowania żeby tą uchwałę odłożyć w czasie ona już niczego więcej …… nie wniesie ..”
Stanowisko starosty Piotra Gruszczyńskiego skomentował radny Marcin Makohoński mówiąc: „panie starosto pana wypowiedź bardzo brutalna ponieważ to w takim razie po co wnosicie państwo …. pod obrady rady tę uchwałę skoro bez względu jaki będzie wynik głosowania i tak podejmiecie te kroki .. co zamierzacie ….”
Radna Nataszy Szalaty w swojej wypowiedzi zapytała starostę Piotra Gruszczyńskiego: ” Dlaczego państwo znowu się tak spieszycie co jest powodem tego, że już chcecie takie decyzje podejmować …… po co my się w ogóle tym tematem zajmujemy skoro wy w ogóle się z nami nie liczycie …. ”
Po około 40 minutach (odnotowane w transmisji) dyskusji w sprawie porządku obrad po raz kolejny wypowiedział się przewodniczący Rady Powiatu Dariusz Pilak m.in. mówiąc: „…wnioskodawca na tej sesji nadzwyczajnej nie chce ściągnąć tego punktu ….. zarząd nie zdjął a tylko zarząd może wyrazić zgodę do zmiany w porządku obrad wobec tego pozostaje taki porządek jaki przesłałem państwu a otrzymałem od zarządu we wniosku i tu już sprawa się kończy ….. bo jeżeli w sesji nadzwyczajnej zarząd i przewodniczący nie wyraża zgody to przyjmujemy porządek taki jaki został przedstawiony ……..”
Na koniec obecny na sali mecenas powiedział: „….. porządek obrad został zaproponowany przez pana przewodniczącego …….został złożony wniosek o zmianę porządku obrad na który zarząd jak rozumiem nie wyraził zgody …… jest porządek obrad, który został zaproponowany przez pana przewodniczącego …..”
Czy punkt 4c był punktem nadzwyczajnym?
Pozostaje mieć nadzieję, że sesje nadzwyczajne nie będą obejmować punktów, które według radnych (wybranych przez społeczeństwo!!!) nie są nadzwyczajne.
Czy sesje nadzwyczajne staną się tradycją VI kadencji? Czas pokaże!
Tekst: Anna Nowak źródło: youtube.com zdjęcie: gniezno24.com
Ale, że co? że oni tacy nadzwyczajni? Hahahahahaha
Bo nic nadzwyczajnego tam nie ma No chyba, że te rękawiczki i nowe twarze w maskach.
Głupi żart zamknęli świetlicę Dzieci z Chmur, zwolnili dyrektora teraz dyrektorzy domow dziecka na celowniku starosty i przewodniczącego D.P? Spiesza sie mimo epidemij koronawirusa.
Optymalizacja kosztów???